خبر و خبر و خبر
سلام سلام دوستان خوبین؟؟شب پاییزیتون بخیر..
امشبم اومدم با چندتا خبر و مطلب از اقای رامبد جوان
بفرمایین:

رامبد جوان در فیلم سینمایی «گناهکاران» ساخته فرامرز قریبیان در نقشی جدی حضوری قابل قبول دارد.
سوره سینما- محدثه واعظیپور: میشود بدبین بود و تمام جذابیتهای فیلم «گناهکاران» ساخته فرامرز قریبیان را نادیده گرفت و همه را یک کپی برداری از سینمای معمایی، پلیسی آمریکا دانست، میتوان «گناهکاران» را با این انگ که یک فیلم کلیشهای شیک و پرزرق و برق است تحقیر کرد، این سادهترین و غیرمنصفانه ترین راه برای قضاوت درباره فیلمی است که مشخص است کارگردان باسابقه و شناخته شدهاش برایش زحمت زیادی کشیده است. در سینمایی که قصه گویی و قهرمان پروری در آن اعتباری ندارد و بسیاری از فیلمهایش را مخصوصا اگر در یک پروسه چند روزه مانند جشنواره فجر تماشا کنید، نمیتوان تا انتها تحمل کرد، بیآنکه بارها روی صندلی جا به جا شد یا به ساعت نگاه کرد، تلاش قریبیان برای روایت قصهای پرتعلیق و غیر قابل پیش بینی قابل احترام است.
دغدغه نویسنده و کارگردان «گناهکاران» روایت یک قصه پلیسی و خلق قهرمان است، «گناهکاران» پازلی است که حل کردنش ذهن تماشاگر را درگیر میکند، تقابل دو قطب اصلی قصه، تدین (فرامرز قریبیان) و روانگر (رامبد جوان) جذابیت فیلم را مضاعف میکند، از همان لحظه رویارویی آنها، بدعنقی و بی حوصلگی پلیس سابق در برابر نظم و هوشمندی روانگر همان کلیشه آشنا اما همیشه فریبنده را به شکلی درست اجرا میکند و تا انتها هم نویسنده از این کلیشه برای فریب دادن مخاطب استفاده می کند و موفقیت انتهایی را هم بر همین اساس قرار میدهد. فیلم نمایشگر تواناییهای بازیگری دو نسل هم هست، محمد متوسلانی در نقشی کوتاه، در یادماندنی است و قریبیان یکی از بهترین بازیهای کارنامه اش را در «گناهکاران» ثبت کرده. تلخی و عصبیت قهرمان خسته فیلم که پلیسی آرمانگرا است در برابر خونسردی و سکوت غریب روانگر اوجوه تفاوت بازی این دو نسل را بیشتر عیان میکند.
فیلم ساختاری شسته رفته دارد و بیلکنت قصه در آن روایت میشود. «گناهکاران» با آن شخصیت های پیچیده و گاه غریب، فضای لوکس، رنگ قهوه ای قالب تصاویر و قهرمان تنها و از نفس افتاده اش اگر چه نمونه های فرنگی مختلفی را یادمان میآورد، اما اینها مهم نیست، جهانی که فیلم خلق میکند باور پذیر و شخصیتهایش قابل لمساند، غافلگیری پایانی هم برگ برندهای برای آن است.جدا از همه امتیازهای فیلم و استفاده درستی که کارگردان از کلیشهها کرده، «گناهکاران» یک امتیاز دیگر هم دارد. رامبد جوان در نقشی جدی و منفی حضوری درخشان دارد. جوان مثل بسیاری از بازیگرانی که در فضای طنز و کمدی رشد کردهاند کمتر این بخت را پیدا میکند که نقش جدی و پیچیده بازی کند.
این بازیگرها حتی اگر نقش جدی بازی کنند، کمتر دیده میشوند، به همین دلیل دوباره به مسیر قبلی برمیگردند. رامبد جوان از این تجربهها دارد، حضورش در نقشی کوتاه در مجموعه «نشانی» که خود کارگردانی کرده بود، نشان میداد که برای بازی در نقش جدی و تلخ هم مناسب است، حتی حضورش در مجموعه «ولایت عشق» به کارگردانی مهدی فخیمزاده و تجربه بازی در فضایی تاریخی هم نمره قبولی می گیرد اما او با پرسونای شوخ و شلوغش برای مخاطب جذابتر است و شاید همین باعث میشود کمتر به سراغ نقشهای جدی، پیچیده یا منفی برود.
با دیدن چند دقیقه ابتدایی «گناهکاران» متوجه می شویم که ستاره فیلم با وجود حضور گرم فرامرز قریبیان، رامبد جوان است که با آن ابروهای گره خورده، نگاه تلخ و ظاهر مردانه و جدی فراتر از بازیهای قبلی و کاملا کنترل شده حرکت میکند. این وقار، کت و شلوار پوشیدن و صمیمی نبودن اتفاقا چیزی از جذابیت این بازیگر کم نمی کند و نشان می دهد که می تواند با فاصله از پرسونای همیشه جوانش که خیلی زیاد متاثر از شخصیت ناآرام اوست، بازیگری موثر برای نقشهای جدی باشد، رامبد جوان وقتی نمی خندد هم دوست داشتنی است و حتی پس از تجربه موفق «گناهکاران» میشود گفت در قالب یک بدمن باهوش و عاشق حسود هم پذیرفتنی است.
«گناهکاران» فیلمی بیادعا اما باارزش است، در بخش خصوصی ساخته شده، برای تولید آن سلیقه و ذوق هنری هزینه شده و حاصل تلاش نسلی است که ماهیت سینما را دوست دارند، با این دنیای جادویی بیگانه نیستند و با این فیلم کوشیدهاند تماشاگر را به سالنهای خالی سینما بیاورند. «گناهکاران» کامل ترین فیلم فرامرز قریبیان هم هست، امضای او را دارد و یادگاری است از سینمایی که نسل او میشناسد و به آن عشق میورزد، سینمایی که هنوز زنده است و برای نسل امروز هم جذابیت فراوانی دارد.
با تشکر از الی جونه عزیزم
زهــــــــرا:وااااااااااای خیلی متن خوب و عالی بود و البته حقیقت بود...خیلی خوشم اومد..اصولا اقای جوان همه جوره دوست داشتنی هستن چه خندان چه اخمو...
آخرین کتابی که خواندید؟/ پاسخهای بهاره رهنما، هنگامه قاضیانی، رامبد جوان و رضا کیانیان
به گزارش خبرآنلاین، در نخستین شماره هفته نامه خبری – تحلیلی «سام» که به صاحب امتیازی مکتب خبر ایرانیان منتشر شده است، مطالب متنوعی دیده میشود. گفتگوی بلند با مهدی غبرایی، خالد حسینی و احمد دهقان، در کنار یادداشتهایی از رضا امیرخانی، رسول یونان، مرتضی سرهنگی، مصطفی رحماندوست در کنار پیشنهادهای ستارگان سینمای ایران از جمله مطالب شماره نخست «سام » است.
همچنین در این شماره گزارشی از حضور کتب ایرانی در آمازون، نقد و بررسی سبک نویسندگی «احمد محمود» و برخی از آثار او درج شده است. گفتگو با مسئول کتابخانه عامه کابل و وضعیت فرهنگی افغانستان نیز در از مطالب این شماره است. همچنین اخبار کوتاه، معرفی کتاب و انتشار پرفروشهای هفته گذشته نیز از دیگر بخشهای این هفته نامه است. در این شماره ستونهای متنوعی به معرفی کتاب در شاخههای مختلف نیز اختصاص داده شده است.
رضا کیانیان، باران کوثری، هنگامه قاضیانی، نیکی کریمی، رامبد جوان، امین زندگانی، طناز طباطبایی و سحر زکریا و…از آخرین کتابی که مطالعه کردند و پیشنهادشان برای مردم سخن گفته اند که در ادامه بخشی از اظهارات آنها را میخوانید:
رامبد جوان
جوان که این روزها در تدارک ساخت فیلم جدیدش، «خندنده» است گفته آخرین کتابی که مطالعه کرده، داستان «بالاخره یه روزی، قشنگ حرف میزنم»
است که این کتاب را «دیوید سداریس»، نویسنده، طنز پرداز و برنامهساز
مشهور رادیو در آمریکا، ۱۵ سال پیش به رشته تحریر درآورده و به تازگی چاپ
دوم این کتاب از سوی نشر «جهان نو» و با ترجمهای از «پیمان خاکسار» به
بازار عرضه شده است. کتاب شامل ۲۶ یادداشت طنز است که تاکنون تنها در
امریکا هشت میلیون نسخه ازآثارش به فروش رسیده و به بیشتر زبانهای زنده
دنیا ترجمه شده است. این کتاب در ۲۳۶ صفحه و با قیمت ۱۱ هزار تومان در
بازار نشر موجود است.
زهرا:دوس جونا فقط من پیشنهاد رامبد جوان عزیز رو گذاشتم برای خوندن سایر پیشنهاد های هنرمندان تشریف ببرین اینجـــــــا..
خبر بعدی:
مصاحبه با اقای رامبد جوان درباره ی جشنواره کودک
رامبد جوان در گفتگو با «نسیم»: سینمای کودک واجبترین شاخصه سینمای هر کشور است اما در ایران شبیه فعالیت محلی شده و جنبه ملی ندارد/ بودجه این حوزه امیدوارکننده است اما باید صرف تربیت فیلمنامه نویس و کارگردان هم بشود/ سینمای کودک گرفتار موج رئالیسم است
رامبد جوان بازیگر و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار «نسیم»، گفت:
سینمای کودک واجب ترین شاخصه سینما در هر کشور از جمله ایران است و می
تواند به عنوان یک ابزار در کنار آموزش و پرورش در فرهنگ سازی و رشد تربیتی
کودکان و نوجوانان مفید و موثر باشد.
این بازیگر افزود: متاسفانه در ایران سینمای کودک شبیه فعالیت های محلی شده
و جنبه ملی ندارد؛ وضعیت فعلی آن به این صورت است که اگر فیلم سازی اقدام
به تهیه و تولید فیلم برای کودکان کند وظیفه خود را انجام داده والا کسی
نیست که از آنها بخواهد برای کودکان اقدام به تهیه و تولید فیلم سینمایی
کنند.
این بازیگر ادامه داد: مهمترین عنصر برای سینمای کودک سینمای تخیلی و
فانتزی است که متاسفانه در کشور نه فیلم به آن صورت و نه کارگردانی که
بتواند این قبیل آثار را تولید کند داریم. در حال حاضر در سینمای کودک
آنقدر موج رئالیسم به راه افتاده است که از سینمای واقعی کودک فاصله گرفته
ایم.
جوان تصریح کرد: بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرده بودجه ای برای سینمای
کودک و رشد آن اختصاص داده که امیدوار کننده است ولی باید برای تربیت فیلم
نامه نویس ها و کارگردانهایی که فیلم کودک بسازند برنامه ریزی کرده و دست
به استعدادیابی بزند و برای جوانان علاقمند به سینمای کودک آموزش هایی جدی و
بلند مدت برگزار کند.
وی در پایان گفت: در سینمای کودک حال حاضر ما به کودکان به صورت مستقیم و
آشکار درس و آموزش می دهیم این درحالی است که کودکان این مسائل را در مدارس
و بیرون از مدارس و خانه ها فرا می گیرند و باید بدانیم که کودکان در
سینما فضایی پر از تخیل و رویا پردازی سالم می خواهند و اگر هم قصد انتقال
پیامی به آنها داریم باید در لایه های زیرین این فیلم ها به انها متذکر
شویم.
زهرا:بلـــــــــــه کاملا با اقای جوان موافقم اگه واقعا تو فیلما حرفی زده میشه که یه جور نصیحت برای کودکانه بهتره خیلی زیرکانه و نامحسوس گفته شه...تا اینکه بیان تو فیلم جار بزنن...به شدت موافقم مرسی اقای جوان...وااااااااااااااای جیــــــــــــــــــــــغغغغغغغغغغغ دلم برای اقای جوان تنگ شده نمیدونم چرا نمیان در برنامه ای!!!!کاش هرچه زودتر بیان در سریال پژمان دیگه خسته شدیم از انتظار!!!!
اینم عکس اقای رامبد جوان در مجله دی1
ohhhhhh!very nice..thanks dear rambod
خخخخ گفتم تنوع به خرج بدم!!جوراباشونو خیلی باحاله... ایول..
منبع:فیس بوک مجله دی وان
رامبد جوان در مستند شهرداد روحانی:
مستند سینمایی بین المللی شهرداد روحانی بزرگترین تلفیق انیمیشن و سینمای رئال در دنیای مستند
به گزارش روابط عمومی این پروژه،این مستند با بهره گیری از تکنیک انیمیشن سه بعدی در فضای مستند گونه خود فاز جدیدی از مراحل تولید خود را آغاز کرده است.
در این بخش از تولید،کاراکترهای انیمیشن طراحی شده و در اختیار تیم مدل ساز و انیماتورها قرار می گیرد.
این پروژه که بخشهایی از آن در کشورهای اروپایی،آسیایی و آمریکا فیلمبرداری می شود،به بررسی زندگی هنری و حرفه ای شهرداد روحانی در عرصه موسیقی می پردازد.
در این مستند چهره های مشهور بین المللی در عرصه موسیقی مثل یانی(آهنگساز یونانی که کنسرت آکروپولیس او به رهبری روحانی اجرا شد)،کرن بریگس(نوازنده ویولون درکنسرت آکروپولیس)،چارلی آدامز(درامر کنسرت یانی در آکروپولیس)حضور خواهند داشت و درباره شهرداد روحانی و همکاری با او صحبت می کنند.
گفتنی است این فیلم پس از اتمام کار به دو زبان فارسی و انگلیسی ترجمه شده و همزمان اکران بین المللی خواهد داشت.
کتاب نفیسی که شامل گفت و گوهای موجود در فیلم است همزمان با تولید آن،توسط الهام قره خانی تالیف شده و رونمایی می شود.
کارگردانی این مستند را الهام قره خانی و مهرتاش مهدوی انجام می دهند که تولید مستند«ساکن صحرای سکوت»در مورد خسرو شکیبایی را در کارنامه خود دارند.شهرداد روحانی مشاور کارگردانان این پروژه است و قره خانی و مهدوی با مشارکت چند کمپانی داخلی و خارجی،تهیه این مستند را خود بر عهده دارند.
از عوامل قطعی پروژه می توان به این نامها شاره کرد:
طراح کاراکتر و سرپرست بخش انیمیشن در ایران: نوروز عباسی ،
مدیرفیلمبرداری:محمدپورقربانعلی،دستیارکارگردان: بهنام تاجیک ، پشتیبانی فنی : حیدر نشاطی مقدم ،گریم: هادی قالی خانی ، عکس : سعید عباس اصفهانی، مدیر روابط عمومی:علی ظهوری راد
دوس جونا فردا روز عرفه هست از همتون التماس دعا دارم ممنون میشم منم دعا کنین
ارادت دارم زیاد
التماس دعای فراوووووووووون
یا علی...
نگران فردا نباش چون خدای دیروز و امروز..فردام هست...خدا نگهدارتون باشه